Ungdoms-sm i Zinkgruvan var det !

              Det var mycket länge sen som jag var på skidtävlingar ! Men idag var jag med min kompis Torsten. Vi kom till tävlingarna när 15-åringarna precis startat och det gjorde pojkarna sen kom flickorna. Och vilken fart dom hade upp för backarna. Man blir lite lurad av att titta på tv, bl.a.på farten nedför och stigningen på backen ! Sen kom ju åldersklass för åldersklass ! Vi var där några timmar o hade kaffe med oss ! Och vi pratade ochså vid besök inomhus i serveringsbyggnaden med en skidledare från Hudiksvall som  hette Jonsson och vars son kört i ett eller några världscup-lopp !  Fredrik Jonsson var namnet ! Jag undrar om inte Hudiksvals  herrarl vann sm-stafetten för ett tag sen ? Och nu blir det ytterligare foton från besöket !
            Min kompis Torsten skall naturligtvis vara med på bild !
        Ja, en bild över en del av skidstadion !
                       Del av banan till vänster ! Målet är längst upp men högtalarljudet var så högt så vi kunde inte stå där !
                           Och en vy från området tagen vid gående till bilparkering för hemfärd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0