Jaa, god fortsättning...

Den här stjärnan har jag tänd året om på kvällarna när det är mörkt. För mig är denna stjärna en fin symbol liksom solen ! Och samma sak jag skriver om här kan dyka upp där, alltså på den andra bloggen ! Idag tänker jag skriva om väderstatistik med hjälp av fakta från SMHI ! När det gäller statistik ang medeltemperaturen i Sverige årsvis så gäller den fr. 1961- 1990. SMHI säger ochså ang.  lägsta temeperatur o högsta i Sverige månadsvis  så är statistiken inte alltid helt rättvisande p.g.a. gamla mätmetoder mm.
   När det gäller medeltemperaturen för 2012 så var den varken högre eller lägre än den statisstiska medeltemperaturen. Och december 2012 var kallare än normalt !
   Och högsta temperaturen sen 18- 1900 talet uppmättes i december i Simrishamn den 24 /12 1977 med + 13,7 C ! Och den lägsta i Hemavan 30/12 -78 med - 48,9 C. Och i Simrishamn var jag vid denna tidpunkt ! Hemavan har jag ochså varit i men inte -78 !
    Och när det gäller januari kommer jag med uppgifter när månaden har gått så klart ! Och som sagt fakta är från SMHI  !
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0