Många goa bilder, tycker åtminstone undertecknad !

               Här har jag kommit ner till hamnen i Askersund ! För " ev nytillkomna ", bor i Askersund ! Idag var det -10 grader när jag gick ut ! I bodarna där nere säjls det glass bl.a. ! Knappast aktuellt idag !
     Sen gick jag längs strandpromenaden och hitta detta motiv. Rimfrosten var verkligen på plats och " försilvrade " den splittrade pilen !
           Sen kom jag upp till Hembyggdsgården. Där såg jag inte en kotte men toaletten var öppen ! Men är man i skogen är det ju inga problem med kissandet för " guben " !
        Det här fotot är taget i närheten av Hembyggdsgården. Jag har pratat om nivåskillnader i staden Askersund. Utsikten är tagen mot Vättern och vid sidan om går stranpromenaden som jag kom ifrån !
 
                 Jaa, vädret ! I nästa vecka skall det slå om till pluss o även bli regn ! Sen påstås det att kylan kommer tillbaks. Att spå väder är lätt vid högtryck men inte när kall-och varmluft möts ! Då vet man inte riktigt vilka banor lågtrycken tar !  Jag såg på en översiktsbild från Europa," spådd " till 30/1 ! Då är det väldigt mycket varmare i Frankrike t.ex.!
            Eftersom jag vill ha kött på benen när jag " argumenterar " så gick jag in och titta på temperaturer för februari bakåt i tiden en del år ! Funnits både varma o kalla februari och både och !
             Jag vet inte hur det gick mellan Federer o Murray i Australien open ! Hoppas Federer vann ! Och får möta en i storform varande Jokovic ! Själv mår jag bra och ser fram emot helgen oavsett väder ! Jag trivs med tillvaron ! Hoppas ni gör det samma ! Och på helgen brukar jag knappt skriva i mina bloggar. Har nu ochså 10 följare på Twitter där jag verkligen konstaterar o tycker ! Och ibland " undrar jag om jag bor i samma land som övriga svenskar ". Typ .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0