Det kommer en del tyska turister till Askersund !

           Och även från andra länder ! Men tyska språket kan jag bra och mina 25 %-iga tyska rötter" hjälper mig " att ha något gemensamt med de jag möter ! Och jag bemöts alltid vänligt ! Engelska kan jag ganska skapligt ochså så det går ju att prata med en del ochså från andra länder. Det irriterar mig dock att jag glömt nästan all franska som jag lärde mig i skolan ! Antagligen beroende av brist på träning !?
 
          Dagens foto var det som lika gärna kan vara gårdagens från arkivet ! Men det här är dagsfärskt ! Som synes var det bra väder även idag ! Varmt o skönt ! Åskat har det gjort både öster o väster om Askersund, några mil ifrån ! Och den tyska åskradarn som jag tittar på och som finns på svensk åsksajt verkar pricka väldigt rätt ! Och i kväll kommer jag bl.a. att se på friidrott från London i tv ! Thats all folks !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0