Hur har vi det i dag då ?

För min del har det bara bra. Och att det regnar o blåser ute bryr jag mig inte om ! Jag vet att solen kommer att visa sig ! Hade bara solen lyst från klarblå himmel så hade folk gnällt om det ! Och inre tjänst har jag idag ! Och lyssnar på medeltida musik gör jag, sakral sådan av Orlando di Lasso ! Mycket vackert ! Sen skall jag städa vardagsrummet o då är lägenheten färdigstädad efter min " princip och tillfredsställelse " ! Kommer aldrig att bli nån pedant !
              Jaa, med den personligheten jag äger så är världsmusik en viktig indigriens för själen ! Och spännvidden är stor och tillfredställer sinnena vare sig den går i dur eller moll, ja ochså fantasin ! Det finns innerlig vacker musik som är en upplevelse i livsnjutandets anda ! Även när vädret inte " är efter behag " !
            Och igår  kväll såg jag ju på både Mänsklighetens Historia och Morden i Midsomer. Jaa, det var fråga om mänsklighet på alla sätt ! Både " för och emot " !
 Jaa, en ek ja ! Den kan inte leva utan sina rötter, grenar o blad ! Så är det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0