Vädret blir ju som det blir...

 Och jag ser vädret som ett "faktum" o gnäller inte över det. Jag ser det så att jorden, vår planet bestämmer mer ang. framtidens klimat än datoriserade vetenskapliga  mallar med miljöpolitisk anknytning ! Vi som tittar bakåt har ju fakta ang. klimatet ! Bl.a. ang. de sista 600000 åren där värme o kyla i perioder avlöst varann  ! Med eller utan bilar. O vi vet ju ochså vad plötsliga vulkanutbrott betyder för jordens klimat ! Och allting som händer i framtiden finns inget facit på, inte ens för morgondagen. Och vill man undvika ensidiga " domedagspredikningar "  så rekommenderar jag www.theclimatescam.se ! Och jag själv tar som sagt inte ut ensidiga " domedagspredikningar " i förskott !
              Idag säger några vädersajter att det kan bli åska i mitt område i eftermiddag eller i kväll. Men alla jag tittat på ang. detta område är inte eniga om detta ! I mitt område i södra Närke på gränsen till Götaland har det knappt varit nån åska i i vår och tills nu ! Trots många " löften" om detta.Och då frågar jag mig detta ! Hur kan man  "dömma ut" jorden inom 40 år o påstå att temperaturen skall höjas med 4 C   med hjälp av datoriserade mallar ?  Datoriserade mallar o satelliter kan ju inte ens ibland  få rätt med vädret nästa dag  !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0