Ein schönes vormittag mitt schönes wetter angrenzend die Vätternsee !

        Jaa, lite tyska får jag svänga mig med ! 25 procent av mig har ju det språket i generna,  med lite Nederländsk touche  !  Tyska läste jag ju i skolan men min mor och mormor pratade det hemma ibland. ! Därför behärskar jag tyska rätt bra ! Och det har jag haft nytta av när jag besökt Tyskland o Österrike ! Och träffar jag tyska turister t.ex. i Askersund så pratar jag ofta med dom ! O då lyser dom upp när jag nämner städer i Tyskland där jag varit eller där gener, ahnen, vandrar, vandrat !
              Rundan gick bra idag som sagt ! Bra fart o mycke prat ! Och dessa foton är tagna på andra på den andra sidan av hamnen i Askersund ! Västerut ! I närheten av Landskyrkan !
     Och det här fotot är taget från bron som går över till andra sidan av hamnen ! Och Askersund är en riktig pärla vid Norra Vätterns strand, spets ! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0