Jaa, dom vann igen !

Vilka då ? Ju Örebro Sk i superettan i Super ettan. Näst högsta serien i det svenska seriesystemet i fotboll. Och ÖSK är ett av mina favoritlag i Sverige ! Och såg matcher med dom redan på 40-talet när jag bodde i Örebro. Ett namn från den tiden är Herold Wolfbrandt ! Han spel centerhalv som det hette på den tiden. Och hans bror Lars- Erik var en av Sveriges bästa 400-meterslöpare och blev hjälte i nån landskamp har jag för mig. Jaa, Olle Sääv spela med på den tiden och han var ochså duktig i bandy 
           Gårdagens match gick i TV och var ingen höjdarmatch ! Men Ösk vann med 2-0 över Örgryte, Öis. Och det var huvudsaken. Eftersom laget ligger i topp i serien så kommer dom möta lag på hemmaplan som spelar defensivt o kontrar o är ute efter en poäng ! Men Örebro spela upp sig i andra halvlek ! Och för några dar sen slog laget Landskrona Bois på bortaplan. Det var bra gjort !  Eller hur Rolf A ? Jaa, det har vi ju pratat om men inte gårdagens match !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0