Rapport från mitt besök på reservatet !

     Jaa, jag kom hem för nån timme sen från cykelrundan med naturreservatet Tjälvesta Ängar som krydda ! Där vandra jag kring, mest runt Kyrksjön ! Och foton därifrån kommer ochså i fler inlägg än detta ! 
                  Här börja färden mot Kyrksjön ! Jag har varit här  på reservatet o vandrat säkert 10-15ggr men så här grönt o lummigt har jag aldrig upplevt det ! Som sagt var, här finns bl.a. sällsynta o fridlysta växter o örter/blommor. På ett reservat liksom nationalpark får man inte ändra på nått eller förstöra ! Och förresten 2 nationalparker minst har jag varit på, Stenshuvuds och Tivedens. Troligtvis nån mer " utan att veta om det " !
          Här har jag kommit en liten bit på väg mot mitt mål, Kyrksjön .
    På vägen dit passera jag Bysjön , norra delen !
 Och här har vi Kyrksjön. Som sagt vindfällen får inte röras. Och det är bra för insekter o fåglar bl.a gröngörlingen o andra hackspettar att dom får ligga kvar, de av naturen/vädret fällda träden !
 Vid sjön såg jag detta för mig inte obekanta " bokmärke ". Det är inte bara vindarna som fäller träd ! Och fler inlägg kommer som sagt !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0