Det är inte första gången jag läser det..

             Att förintelsen förnekas av judar o andra minoriteter. För en som t.ex. har besökt Förintelsemuseet i Jerusalem så blir sådana här påståenden obegripliga ! Själv gick jag ut därifrån med tårar i ögonen. Jag låter denna sol flöda över alla förintade och förföljda minoriteter i världen och deras anhöriga som skall behöva läsa sådana här påståenden !!! Vad det grundar sig i är ju inte svårt att förstå, antisemitism ! Och mina tankar går ochså till alla som levt i ghetton o progromer under århundradens lopp. Och jag har sett filmer både från ghetton i Warschava o Krakov. Bland annat propagandafilmer som förledde folk från sanningen ! Det finns som sagt andra folkminoriteter som fått lida under årtusendens lopp. Men det är inget försvar för förnekelsen av förintelsen !!
         Det här är en av mina " filosofibänkar" där jag pausar några minuter på motionsrundan ! O det är verkligen inte helt fel. Ibland får jag ett spontant uppslag om vad jag skall skriva  t.ex. o då gör jag det ibland ! O står upp för vad jag tycker ! Det här jag skrivit om ovan hade jag inte läst innan jag gick ut på rundan ! 
               Nää, nu skall jag gå och se på tennis från Franska öppna om det inte är avbrott p.g.a. regn !
 

Kommentarer
Postat av: Health Insurance Agent Reston

It’s a shame you don’t have a donate button! I’d certainly donate to this brilliant blog!

I suppose for now I’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to
my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this blog with my Facebook group.

Chat soon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0