Man får aldrig bli slav i sin egen verklighet ..

Nä verkligen inte ! Idag hade jag ju tänkt att motionera som vanligt igen efter hemkomsten ! Men idag regnar det kraftigt och då vänder jag på myntet ! Motionerar på min stationära träningscykel i sängkammaren o lyssnar på min världsmusik under tiden. Och i Paris pågår franska öppna i tennis o det kommer jag ochså att titta på i tv ! Om jag hänger upp mig på vädret o längtar utomlands ? Nää, längta utomlands kan jag göra ändå ! P.g.a. äventyrslystnad o nyfikenhet, vare sig vädret är dåligt där eller inte ! Och till exempel på grund av ett " trygghetsnarkomaniserat svenskt folk som aldrig får det bra nog " ! Och tror dom " kan undkomma all världens faror " !
          Min store idol i tennis är ju Roger Federer. Nu är han ju över 30 år men håller hög klass ännu. Och visst tycker jag han är världens bäste genom tiderna ! O så elegant han spelar o vilken klass han har hållit i 10 år ca. Och så kommer han ju från Schweiz ! O då blir det ju en " krydda av samhörighet ", typ !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0