Nach hause igen !

            Jaa, här vi ingången till hotellet om jag och min gode vän från Skåne, Lars bott på i mer än tio år i sträck ! Och detta var 19 året i sträck som jag var i Stockholm ! Och hotellet ligger på söder ! Och relationen till några av damerna i receptionen som varit där så länge vi bott där år från år är verkligen mänskligt varm och det sparas inte på kramarna o dialogen ! Jaa, det är härligt att uppleva mänsklig värme och omtanke som går över generationer när det inte bara gäller ens klan ! 
Jaa, jag kan ju inte prata bort att jag är född i Stockholm ! Tillhörde Oskars församling ! Flyttade där ifrån i 3 års ålder !  Och döptes där i katolska kyrkan som sagt ! 
          Apropå mänskliga relationer så har jag fått kontakt med en syssling i Stockholm ! Och det känns ochså bra ! Har jag aldrig haft innan trots att det finns en del i Stockholm från 2 släkter ! Och lite om släkternas historia har jag bidragit med för min morfar var bror till Angelas farfar o min mormor var syster med Angelas farmor ! Och jag tror inte Angela har något emot att jag visar ett foto här på bloggen som kompisen Lars tog !
               Jaa, det här är ochså ett fot som visar att mänsklig värme o gemensamma rötter kan uppskattas ! Jaa, Ett intressant möte var det och vi "kännde på nått vis igen varann " när jag såg Angela komma gående när jag satt o väntade på trappen till badhuset på medborgarplatsen. ! Alla tiders säger jag !
 
           Och på Elitloppet på Solvalla var jag för 19 året i sträck  ! En av kryddorna på Stockholmsbesöket ! Även om det mer och mer blir det viktigaste att besöket i Stockholm äger rum o känna t.ex. atmosfären på söder eller i gamla stan som vi dock inte besökte i år ! Och i gamla stan hade mina föräldrar en lägenhet, bara ett stenkast från slottet innan jag föddes ! Inte något som är oviktigt för mig ! Jaa, det var ett strålande väder när vi anlände till Solvalla ! Men sen kom ett kraftigt regn vid 13-14 tiden men det regnade  inte så mycket på elitloppsfinalen så den kunde vi se där ute ! Men innan dess hade vi stått rakt upp och ner bland folk packade som sillar i flera timmar. Jaa, det var tur att vi så småningom kom ut i friska luften igen  !  Vi gjorde en prestation som klarade av ståendet i så många timmar ! Så kraftigt har det nog aldrig regnat på Solvalla när vi varit där ! Och vi spelar ju aldrig för mycket pengar men spelet gick väldigt dåligt ! Men vadå, traditionen o mötena är det viktigaste ang. Stockholmsresan ! Mer bilder kommer från besöket !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0