Vad har vi att se fram emot idag då ?

Jaa, för min del har jag mycket att se fram emot. Första förutsättningen för detta var ju att jag såg att det var väder ute när jag vaknade ! Oavsett man är fattig eller rik så får man sig ju en tankeställare när någon som är ung  inte får vakna upp  o se sina små barn o käresta mer. Inte ens i Sverige har " vi  försäkringar som hjälper mot avigsidorna här i livet " ! Därför har jag väldigt svårt att " gnälla över allt ". Och ständigt " reta upp mig på att grannen har det bättre än jag har ".  
            Joo då, i dag blir det motion igen i det soliga vädret ! Att det blåser, vadå då ? O inga palmer i sikte, vadå då. Sen kommer jag hem, äter och innan hockeyn ser jag på gårdagens avsnitt av Unge kommisarie Morse på play. Matchen Danmark- Norge i i Ishockey-vm skall jag se liksom Schweiz- Kanada. Jag ser fram emot detta ! Vad mer kan  "jag göra för dom som har det  sämre eller bättre än jag har "  och som aldrig verkar bli nöjda ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0