Det gladde mig !

 Det här fotot är taget för några år sen av en min stora favoriter, polskan Justyna Kowalscyk ! Och jag är faschinerad av hennes kamp mot de många norskorna t.ex. ! Jag håller ju ochså på de svenske men en annan av mina favoriter är ochså Scweizaren Dario Cologna, tyvärr skadad !
           Jaa, och Justyna får ofta som sagt ensam kämpa med flera norskor i täten på loppen ! O det gör hon bra och idag knöt hon upp svansen på norskorna o vann prologen sprint i klassiskt i Kuusamo i Finland ! Öppningen av årets världscup ! O tävlingarna fortsätter i helgen !
                Hur det gick för svenskarna idag ? Theodor Pettersson blev 3 i finalen och Ida Ingemansson  6 i sin !
 Ni kan tro att jag kommer att heja på Justyna hela säsongen i hennes kamp mot norskorna ! Kalla då ? Åkte ut i kvarten, det är ju det här med den klassiska åkningen ! Men hon fick ju någon poäng med sig inför de längre loppen i helgen i denna minitour ! O Björgen åkte ochså ut i kvarten ! Foto Commons wikimedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0