Det här med vädret ja !

Vädret går ju inte undvika var man än bor på jorden ! O det har väl funnits väder sen " tidernas begynnelse " ! O hade det inte funnits så hade väl inte heller mänskligheten funnits ! Och " mänskligheten o vädret är på både gott och ont " ! Och en del vill ha  "snöiga vintrar o varma somrar o andra milda vintrar o svala somrar " !
             Jag för min del tycker om när det är snöiga vintrar o varma somrar ! Vår o höst då ! Dom "får bli som dom blir " ! Och jag konstaterar att jag hur som hellst är belåten att jag ser att det är väder ute när jag tittar ut genom fönstret ! Svårare behöver man kanske inte göra det för sig ?
           Idag är det nån plusgrad i Askersund ! Och igår var det i Sverige under normal temperatur i landet ! Enl.data temperaturavvikelse för varje dag ! Och innan har det varit flera dagar över normal tempertatur ! Och ser jag på förra årets november så har det ochså växlat i temperaturen ! Det kan ju vara bra o titta på data som man har facit på innan man tror " det är värre än nånsin " ! Närmast sanningen kommer man väl när man säger " att media är värre än nånsin " ! Vi har ju lärt oss vad som säljer bäst, " domedagspredikningar om allt möjligt utan facit " 
            Fredag igen , kul ! O motion blir det idag, nästan som vanligt, innan helgens begivenheter ! Skidsäsongen inleds i Sverige i Bruksvallarna ! O V-75 går på Gävletravet o Arsenal spelar mot Southshampton i Premier Leauge !
                  Och jag fortsätter att konsaterar  att jag har ett bra liv och är tacksam över att ha blivit 75 år i somras !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0