Det hinner jag !

Innan begivenheterna i sportens värld  ! Jag tycker ju om att " resa till " de kalla platserna i världen, en gång i veckan ! 4 utvalda och tittar på temperaturerna på måndagarna ! Men jag håller ju på att presentera platserna ! För några dar sen presentera jag ju Grise Fiord i Kanada, Arktis ! Idag blir det Nuuk på Grönland ! Och Nuuk ligger på den södra delen av Grönland ! Och är inte den kallaste platsen på ön !
                 Det här är en sommarbild på Nuuk men det gör väl inget. Och Nuuk har 14000 ca innevånare, Inuiter o etniska danskar ( 2007) och Grönland är världens största ö !
  Och naturligtvis är vintrarna kalla, bara lite plussgrader på sommaren !
                 Jaa, och nästa plats jag kommer att presentera är Verkhojansk !  Och som sagt det är bara att googla på om ni vill veta mer om platserna !
               källa Wikipedia, foto Commons wikimedia .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0