Ja visst är det härligt med musik !

Ibland ryser jag i hela kroppen av vällust när jag lyssnar på den ! Och just nu när jag skriver detta så lyssnar jag på den grekiske sångaren Pashalis Terzis ! Och med musikens hjälp tar jag mig ochså " ut i världen " ! Jaa, musik ger så mycket !
  Och på denna lite suddiga bild ses vår körledare Bertil ! Och, jaa, jag är med och sjunger o övar i en liten kör som vi har i pensionärsföreningen ! Och idag har vi övat på Taube-sånger, många ! Meningen är att vi så småningom  skall ha en Evert Taube afton . O då sjunga för människor som ochså får delta i allsång med oss !
Lite i stämmor sjöng vi ochså ! Herrarna o 2 gäng av damerna. 3 stämmigt !  Jaa, det är aldrig försent att börja med nått nytt ! Det är väl 3 året vi håller på ! Och  innan dess har jag sjungit  "bara sjungit i badrummet ". Och en del här, de flesta, är eller har väl varit med i etablerade större körer ! Men jag hänger bra med , Har bra öra !
            Jaa, glömde ju att ta en bild på gänget ! Men här nere vid pianot sitter vi o övar. O Bertil spelar  o vägleder oss ! Men om vi uppträder står vi naturligtvis upp ! 
               Och själv övar jag upp rösten hemma genom att sjunga med musiker på datan ! Men då blir det annat än Taube !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0