Jag " älskar mina grekiska sångerskor " !

 Och innan idag på förmiddagen lyssnade jag på Eleni Vitali ! Och jag har så bra högtalare till min dator att jag kunde lyssna på henne när jag städade fågelburen ute i köket ! Parakiten Kalla ser ni till vänster på bordet !  Jaa, vad har han för sig, var har grenen tagit vägen ! Var är maten ? Vad hon tycker om min musiksmak ? Jaa, hon lägger iallafall inte fjädertofsen bakåt !  Men det är det kanske andra som gör ! Smaken är som baken, delad ! Och nu när jag skriver detta  spelar jag musik av Mikis Theodirakis sjungen av Maria Farantouri !
            Grekiska sångerskor ja ! det finns mycket o skriva om deras sång bl.a. baserad på Bysantinsk tradition ! O olika stilar kopplade till staden eller öarna t.ex. ! Men det får ni själva läsa om ! Och jag känner sån vällust i sinnet när jag hör deras ibland blandade melodier i dur och moll med glidningar mellan " dur o moll " O dansa vill jag ! O det gör jag ibland ! Utan svårighet ! O gnolar till ! Leve livet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0