Jag känner mig nästan som en förrädare !

 Varför det ? Jo jag går ju o känner mig nöjd i ett land som enligt en del " är uslare än någonsin" ! Men vad inbillar sig en del av landet innevånare sig egentligen. Att Sverige skall vara ett  "jordens Shangri La som flyter av myrra o honung ". Att alla ska   "överleva, vara goda , ha arbete , inte bli sjuka, alldrig göra mänskliga o omänskliga tillkortakommanden, varken vara fattiga eller rika, leva lika länge i rättvisans namn.........?
                   Men största anledninge till negativiseringen av landet i media och hos en del av allmänheten är väl det kommande valet ! ? Om jag tänker emmigrera så gör jag det till ett land där man kan se glädje över att få spela med en skänkt fotboll eller där man är glad över att" få gå i skolan o inte för att sluta den " !
                                 " Skänk mig livets
                                   överflöd och jag
                                   kan undvara det
                                   nödvändigaste . "
                                  Oskar Wilde
 
            Och " ju bättre ett land har det desto mer verkar dess folk gnälla " !  O media utnyttjar detta !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0