Jag tittar ju på text-tv på morgnarna !

För att se det senaste. Det är ju mest negativa texter !
              Vi kan ju ta den positiva först  från Kina ! Jag tänker på hur det såg ut i Kina på Maos tid och en del år efter ! Och hur mycket öppnare det är nu ! Program om Kina, resor i Kina, intervjuer med medborgare ! Och landet har faktiskt 1,3 miljarder innevånare som skall " hållas ihop " !
            Idag läste jag då denna rubrik på Svt- text. ! STÖRRE ROLL FÖR MARKNADEN I KINA.
    Skatte reformer skall genomföras, budgetarbetet förbättras, socialförsäkringssystemet och inkomstfördelningen reformeras, skall bli nån typ av jordreform för bönder och en enhetlig marknad för markägare skall etableras.
               Häromdagen läste ochså om att tillväxten ökade i Kina !  " Dynastier komma o gå o maktcentra ändrar platser på jorden " ! Övriga världen skall nog vara glada över att det går uppåt i Kina för dess folks och världens skull !?
                  President Obama har det inte lätt just nu ! " Världen utnämde ju honom som räddare när han valdes första gången " i nån slags euforisk överdrift " ! Presidenten är ochså bara en människa !
      Följande rubrik på text-tv mötte mig FÖRTROENDET FÖR OBAMA REKORDLÅGT. President Obama har aldrig varit mindre populär hos amerikanska folket än nu, enligt en mätning från Quinnipiac University .
                   
                        Vad säger man ? Det kan väl inte ha med budgetarbetet o göra ? Kan det ha med Syrirn o göra " o velandet hit o dit " enlig min mening ! Och vilka hade Obama hjälpt mest om han skickat missiler mot Syrien " Al Quida eller El Assad "  ! Och är siffrorna " statistiskt säkerställda i mätningen " ?
                Och motion blir det om nån timme i en annan del av Världen  !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0