Jag tror mer på solen än " skräckpropaganda " !

Utan facit ! För att nyansera det hela så vänder jag på myntet o läser bland annat artiklar på klimatupplysningen.se ! Och jag tar ochså reda på fakta i nuet o dået ! Och en viss desperation hos vissa politiker kan anas sen Fn:s klimatpanel,IPCC, inte kunde ge nån vettig förklaring till att temperaturhöjningen på jorden planat ut de senaste ca 15 åren ! 
           Den här kategoriska andan som spridit sig ang. klimatförsämringen är svårförklarig ! Jag säger fortfarande detta i symbolisk anda ! " Jag är nöjd med att bo på jorden vid denna eras tidpunkt  när jag förstår hur mycket sämre klimatet varit i peroder bakåt i tiden "  Och detta höll en fysiker med mig om som jag träffade på strandpromenaden idag !
            Jag tycker inte om 2 saker just nu ! Att vissa partier tar politiska poäng på skräckpropaganda ang. klimatet och att media " tjänar pengar " på den !
 Och idag har jag läst om solfläckars betydelse ! Det borde nog en del politiker ochså göra som ochså kommer med rena felaktigheter när det gäller jämförelser stormar, tyfoner, orkaner mm i nutid kontra dåtid ! Och vilken storm tror ni tagit mest människoliv i Sverige ? Förutom de svenskar som omkom när Estonia gick under ?
                   Phillipinernas 80 miljoners folk är djupt att beklaga ! För dom lever i ett område som ständigt lever under hot från tyfoner ! Området där och t.ex. Kina lever i ett område som ständigt,ja varje år drabbas av stormar o tyfoner ! Och säkerligen har gjort detta under en lång tid bakåt i historien . Styrkan på dom varierar ! Men naturligvis kommer man lättast undan om man " skyller allt på temperaturhöjningen o koldioxidutsläppen " !
            Men folket verkar ständigt komma igen ! Liksom Japans folk som ofta drabbas av jordbävningar !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0