Jag tycker ju om musik från övriga världen !

Och det har jag inte börjat med nu ! Georgiansk, musik från Kaukasus , Romsk musik, kletzmer, Jiddish, rysk folkmusik, you name it ! Rytmerna o känslan passar mig som " handsken i en ask " !
              Och den grekiska tycker jag mycket om ! Den har rötter i det antika Grekland, Bysantinsk touch, Arabisk touch ? Jag vet att Bouzokin inte var med förr i tiden, längre tillbaks ! Vill man lära sig mer om den grekiska musiken o dess historia så märker man att det finns en massa musikgenrer o musikstilar/ danser som existerar ! Har jag förstått när jag läst på nätet ! Och det går ochså igenom i dagens musik ! Jag skulle kunna " dansa natten lång " till den grekiska musiken ! Och jag kan åtminstone gnola med i sångerna !
                   Hade jag varit " stålmannen hade jag flugit runt bland dessa länder o insupit det hela på plats " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0