En del åhörare var det !

                 Och det lästes både dikter o sjöngs ! Och åhörarna som var pensionärer som jag, lyssnade o sjöng med ! O vi var 3 män där framme vid mikrofonen som  " stöttade upp "  ! Dessutom sjöng vi solo var och en efter varann på en rolig text på luciasången. O då sjöng vi liksom efter varann. Bengt sjön rad 1, Olle rad 2 o Jan rad 3 i versen . Och så sjöng vi en rad alla 3  ! Och så gick det till en 6-7 ggr. Så nu har jag för första gången sjungit strofer ensam med en mikrofon ! En blir aldrig för gammal för o pröva något nytt. Som åhörarna skrattade åt o tyckte om ! Tyvärr så fick jag inte texten med mig hem. Men texten handla om Ullared !
                  Och nu får jag in o "titta vad som hänt " i världen ! En värld som inte går och isolera sig ifrån med " skygglappar " på ! Och det hela föregick på  norraBergens äldreboende i Näckrosens samlingsal i Askersund !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0