En gång i veckan !

På måndagar noterar jag  här temperaturerna vid 8-tiden på de kallare områdena i världen ! OBS det kan finnas ännu kallare platser i dessa områden så småningom, men jag kör med samma platser ! 3 från Arktis o 1 från Antarktis ! Och Mc Murdo stn ligger på sydpolen. Bra att veta !
                 Jaa, för mig är det väldigt intressant , en motpol med facit o fakta på, i allt skrivande om värmeökningen !   Och idag hade Grise Fiord -9 C mulet, Nuuk -2 sol, Verkhojansk -15 sol och Mc Murdo stn -18 frigid .
      Jaa, Askersund hade 6 C mulet !
         Och i klimat kan man nästan alltid motionera i Sverige ! I Indien o Kina har människor evakuerats o dödats av orkaner ! Men evakueringarna nu för tiden, får reda på innan , sparar människoliv !
                       Jaa, jag frågar mig ständigt vad uselt väder menas med i Sverige.  "Har ni inte förmåga o titta er omkring i världen " ?  Där bor ochså människor !
                  Om nån timme blir det motion ! Det är ytterst sällan jag behöver ställa in den p.g.a. uselt väder !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0