Jag har sagt det innan o jag står för det !

 Att den ekonomiska krisen i världen inte bryr sig om vem som har makten i ett land !
                I Frankrike vet jag vilka som för närvarande har makten ! Jag är inte säker på att alla svenskar gör det ? Men det går ju att ta reda på !
              Följande läste jag idag, att folk i Frankrike klagar över HÖJDA skatter o färre jobb !
                Och då erinrade jag mig följande text i Internationalens 7 vers som väl  " förträngts " ?
 - Båd stat o lagar oss förtrycka, vi under skatter digna- . Jaa, detta har inte hjälpt, Sverige har världens högsta skatter ! O när allting rullade in i Kommuner o Landsting  under de gyllene åren i världen då Sverige väl var nere i 4 % arbetslöshet då gick det väl an att ta ut höga skatter. Det gäller att vända på myntet ! Den ekonomiska krisen lämnar inga " politiker, lobbyister eller populister " i fred !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0