Jag tycker mycket om grekisk musik !

 O det spelar jag nu, just nu ! Och den har mycket anor från den Bysantinska tiden ! Den är väldigt vacker med sina "vemodiga glidningar mellan dur och moll " , tycker jag ! Jaa, jag har inga problem att lyssna på vacker musik i moll, den fyller mitt hjärta med en vacker känsla o inte med " grubbel " ! Min stora favorit är ju Haris Alexiou men det finns många fler duktiga sångerskor o sångare med Bysantinsk touch ! Fler, Ja, bl.a. Anna Vissi som jag lyssnar på nu ! Och jag dansar gärna till den som sagt och drömmer mig tillbaks till den grekiska byn i bergen på Rhodos där jag  "l yssnade o prata med folket " o dansade med !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0