Det har jag gjort nu !

Varit på min andra blogg där folk sidvänder från " alla jordens hörn " ! Hur vet jag det ! Finns statistik på bloggen ! Just nu och oftast på sistone så leder sidvändarna från Usa före Kina och Sverige ! Ibland är det sidvändare från Ryssland o Ukraina, nån gång från Hongkong, Armenien   o många andra länder. Jaa, naturligtvis även från Tyskland o Frankrike o Nederländerna. Nått "exotiskt"  jaa, Vietnam o Jemen har förekommit.
              Sen lägger jag ut egna videoklipp och även ibland ländernas musik  på bloggen ! Och världsmusik gillas av mig, det har jag sagt ! Från Kaukasus..... till Kina ! Från Libanon till Israel ! Från Haris Alexiou till Candan Ercetin ! Vilka länder kommer dom ifrån ? Och på samma gång som man diggar musiken lär man sig " alltid nått nytt om världen " som består av 200 stater o 7 miljarder människor som jag inte ens " kan få in i samma kulturella  rättvisefålla " !  Men alla är människor o släkt med varandra ! Och glöm inte att vi brunögda är 90 % av jordens befolkning ! Och släkt med de blåögda ! Hur man än vrider på saker o ting o vill ta på sig " humanismens tröja " 
          Och nu för några minuter sen sen fick jag en sidvändare från Kazakstan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0