Har dom ändrat sin livsåskådning ?

Talibanerna i Afghanistan o Pakistan ? Jag kommer med fasa ihåg hur det var när dom hade makten i Afghanistan för en del år sen !  Idag läser jag att den Pakistanska skolflickan Malala Yousafzai tilldelats Amnestys Internationalsförnämsta utmärkelse 2013 tillsammans med Hary Belafonte  ! Malala skottskadades av talibaner  när hom kämpade för flickors rätt att gå i skolan. Jag vet att hon så småningom skickades till England för operation ! Torde bo kvar där !  Talibanerna ja ! Jag ser med fasa tillbaks på tiden för en del år sen då Talibanerna hade makten i Afghanistan ! Jag ser med fasa tillbaks på när skolflickor i Swatdalen i Pakistan attackerades för några år sen av talibaner med bl.a syra ! Swatdalen gränsar till Afghanistan har jag för mig !   Det är religiösa extrema fundamentalistiska grupper, organisationer i minoritet, som fördärvar för majoriteten religiösa i världen ! Liksom extrema grupper både på höger-o vänsterkanten fördärvar för politiska partier !         Vänsterextremism ? Jaa, då det finns ochså , även i den muslimska världen ! Har jag läst om vid nått tillfälle !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0