Ja ! Då var det måndag igen !

Och med detta konstaterande " visar jag att demensen fortfarande hålls på avstånd " Och måndag för en pensionär " betyder inte nått suckande eller nån måndagssjuka " ! 
        Det " sias ju nu villt om hur hösten o vintern kommer att bli " ! Jag för min del tittar på fakta i nuet och vilka jag har facit på ! Idag på morgonen svensk tid har Grise Fiord -8 C, Verkhojansk - 6 C, Nukk 2 c och Mc Murdo Stn - 17 C ! Jaa, detta är  platser i världen som är intressanta att " hålla ögonen på " när höst och vinter närmar sig ! Och " kunskap om dom är inte så dumt att ha " ! Både du och jag är väl Världsmedborgare ? Jag kan avslöja så mycket att en av platserna ligger på ANTARKTIS !
                    Nu skall jag ut o motionera ! Inte ens det har jag facit på ! Men det hade jag på morgonens temperaturer ! 
                 Och idag tänker jag på att en av mina systrar fyller 70 år 3 oktober ! Det hoppas jag ochså att andra gör ! Jag själv har ungefär ochså 25 andra födelsedagar att hålla reda på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0