Jaa, det tycker jag är viktigt !

Att ett litet land kan få besök av världens mäktigaste man, President Obama, tillika överbefälhavare för sitt land USA ! Men lite " hysteri " blir det ju över det hela, många råd om vad statsministern skall säga o inte säga men i det hela har väl inte Reinfeldt mer o säga till om i sammanhanget är Löfvén t.ex. ! Jaa, och vad än vår statsminister säger så kommer han att få kritik av oppositionen o andra ! Det som alltid har förvånat mig är när man sätter " gloria " på en enskild människa .,oavsett politisk tillhörighet ! Och sen skall vi inte blanda ihop Demokrater i Usa med socialdemokrater i Sverige p.g.a. ordet demokrater. Obamas parti liknar i så fall mer liberalerna, Folkpartiet i Sverige, sägs det av någon statsvetare ! Läste jag när Obama blev vald till President första gången !
               För min del blir det att titta på tennis i kväll och något nyhetsinslag under tiden på surfplattan ! Som bara användes på kvällarna hemma. På dagarna i hemmet är det datan i ett annat rum som gäller !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0