Jag blev avslöjad !

Alldeles rätt Bengt O, fotot var taget från ett fönster i Örebro slott från en plats jag besökte för senast 63 år sen i och med min fars arbete på dåvarande länsstyrelsen ! Så det var på tiden att jag fick gå runt på slottet med en guide, kompisarna också förståss !
  Så här ser Örebro slott ut ! Jaa, det stämmer ! Jag var 12 år när vi flytta från Örebro till  Luleå så det stämmer med att jag inte varit INNE i slottet förutom i turistbyrån när den låg där på nedre planet ! O när jag kände igen en del från slottet, salar, målningar, salen med vapensköldar målade i golvet o.s.v.  Och då såg jag ochså framför mig,min far sittande på sitt rum ! Men där var jag inte ! Dom små rummen som folk satt i och jobbade var längst upp på slottet ! Och jag kommer ochså ihåg glimtar från julfester som jag och förmodligen mina systrar ochså var på. Dom är ju 4 0 5 år yngre än mig.  Dom som inte är uppväxta i Örebro eller inte var födda på den tiden dom förstår kanske inte att jag blev ganska tagen av besöket ! Men oj, oj,oj vad Örebrotiden/Gällerstatiden hos farmor, betytt mycket för mig ! Dom åren är ju viktiga för ens danande och naturligtvis har man haft nytta av dom framöver !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0