Då var det måndag igen !

Jaa, o det har undertecknad inget emot ! Ännu ett uppvaknande kan man lägga till sitt liv ! Ett uppvaknande för nån timme sen där det konstaterades att det regna ute !  Jag vet att blodregn är röd sand från Sahara i regnet som ochså nån gång kan uppträda i t t ex.England o Norge o södra Sverige ! Blodregn ! Vad gör man inte för att oroa folk o öka upplagan !
       Tycker ju om att titta mig runt i Världen o då ingår ochså vädret ju ! Med några givna platser ! Om man nu tycker om värme året runt så skall man nog bosätta sig i Rio de janeiro ! Tycker man om sträng kyla så rekommenderas Vostok Stn på Antarktis ! Detta är kanske ytterligheterna ! Jaa, när det är vinter hos oss då kan man ju i Australien ha + 40 C men nu sjunker temperaturen där ochså liksom i Antarktis !
  Askersund har idag + 8 C o regn ! Måste ut o se om jag hittar nått blod ! Skämt åtsido ! London 12 C regn, Moskva 4 C, Beijing 25 C, Nairobi 16 C, Sydney 20 C, Rio 23 C och New York 4 C !
               Som sagt nu stiger temperaturen i Arktis, Sibirien men det verkar gå långsamt i norra Kanada o på Grönland  Ja Grise Fiord- 29 C, Grönland Thule - 25 o Nukk- 10,Sibirien Vekhoyansk- 18 C ! Kommentar, golfströmmen gör skillnad på norra o södra Grönland !
                     Jaa, Antarktis där temperaturen sjunker ! För mig är det ju självklart som vet skillnaderna på Syd-o Nordpolen ! Der högt belägna Vostok Stn har nu -51 C och det lägre belägna Mc Murdo Stn, sydväst ,ut har nu kommit ner i -20 C ! Jag tror faktiskt att de kalla områdene behöver nämnas för att få balans i det ständiga tjatet om värmeökningen på Jorden ! Och om golfströmmen skulle ändra sig blir det säkert mer tjat om kyla !
                Men något facit på endera har vi inte ! 
     Motion ? På nått vis blir det ! Regnar bra,stora pölar ute. Har alternativ ju ! Det har inte regnat så mycket på sistone där jag bor ! Behövdes nog ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0