Fler o fler upptäcker jag !

Fler o fler duktiga grekiska musiker ! Och mer och mer ser jag sambandet med musiken från Indien, Kina, mellersta östern o upp igenom mot Balkan, sen Bysantinska tiden ! Och även i Gipsy musik från olika länder ! Javisst den innehåller mycket s.k. Bysantinskt  vemod ! Men det dansas till den ändå ! Jag tycker den är så vacker så det bara " lyser upp " mitt inre ! Tonerna, glidningarna, rytmerna passar mig perfekt !  Njuter så o blir verkligen inte " nån dödansare " i sinnet ! T.ex Mikis Theodorakis musik blev ju uppskattad, även i Sverige ! Där finns ochså känningar från förr i tiden ! O sen skall vi inte glömma den Grekiska Ortodoxa kyrkans vackra musik ! Från  tidig medeltid då ! Med dess tonsättningar ! Den går ochså igenom idag !
                Har ju pratat om det här innan !  Tar in denna musik till 100 % ! Det är jag väldigt tacksam för ! Det  ger mig ett ännu rikare liv !
Trackback
RSS 2.0