Jag har inte svårt att skriva om vad jag tycker o konstaterar !

Och det gäller  ochså kvällsdrakarna, kvällstidningarna ! Jag bojkottar dom sen länge, köper inga ! Läser bara sporten på nätet ! Gäller båda ! Men tyvärr kan jag inte undgå o se deras löpsedlar i t.ex affärerna !
                  -Nu är blodregnet på väg in i Sverige- ! Rubrik löpsedel idag ! Alla människor människor vet  kanske inte vad blodregn är ! Rusar in o köper tidningen på grund av detta t.ex. " Allting går att sälja med mördande reklam, kom o köp, kom o köp...konserverad gröt " Idet här fallet  "blodregn " ! Inne i tidningen kommer sen naturligtvis fakta om det hela antar jag ? 
      Som väl är jag påläst i frågan vilket gör " att jag inte tror att det är fråga om jordens undergång " ! Vi kan ta en nyanserad rubrik från en av dom tidningar jag läser på nätet, förutom min morgontidning som kommer i brevlådan !
-Ingen fara, det är lite blodregn-
                       Då tar vi det hela " så inte hela svenska folket tror att detta ochså är det värsta någonsin " ! Blodregn är känt ända sen åtminstone romartiden ! Det har med rödfärgad Saharasand att göra ! Och bidragande orsak är bl.a.att det. bara från Sahara transporteras mellan 60 o 200  miljoner sand till andra länder bl.a Sverige ! 
               Fenomenet, beror bl.a på att varm o kall luft möts o det utlöser då turbolens ! Det går väl att jämföra med när man får snöstormar ! Snökanoner, varmt vatten möter kallluft , över t.ex. Östersjön ! Och sand från Saharaöken sägs ochså vara en viktig faktor för Amazonas växt-och djurliv p  g.a.medförandet av mineraler !
                     Fakta Wikipedia o 2 artiklar på nätet från dn.se 4/4 -Ingen fara-det är bara lite blodregn- Och -När det regnar blod- 2011-05-19 
                                       Och själv har jag vetat vad blodregn är , rödfärgad sand ! Om jag varit med om nån sandstorm ? Jaa, ingen ofattande , en lokal antagligen ! Men den försenade en flygning hem frå Israel !
                          Bojkotta kvällstidningarna ! Deras " eländesrubriker " på löpsedlarna går bara ut på att sälja mer tidningar !  Och en löpsedel häromdan löd- Nu kommer våren igen- ! För " femtielfte gången " Rusar in o rusar ut ", tydligen " ! Nää, vet ni vad !!!
            
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0