Det här med motion ja !

En del påstår att man lika gärna kan motionera, spinna på träningscykel i en minut ! Eller tjurrusa några minuter ! Men vad dom glömmer bort är naturupplevelserna som man HINNER titta på när man motioner längre utomhus !
 Det här massmediala samhället med sina sanningar som ändras var och varannan vecka , är inte det sämre än någonsin konstaterar o tycker undertecknad. Och när dom får allt till att vara värre än någonsin ! Och tar hjälp för detta genom att sia om framtiden och förtränger att titta efter i facit !
  Jaa, taggen Vackra bilder ja ! Dom finns ständigt vare sig dom återupprepas eller inte ! O är bra för sinnet o en krydda i motionerandet ! Jaa, motioner ja ! När jag har hållit upp några dar är jag stel och har lite ont ! Men när jag har motionerat blir nästan allt bra ! Det måste ju vara bättre o göra detta än o lägga sig i soffan " o skylla på regeringen o grannen " ?
 Jaa, den här bilden är ju vacker på sitt sätt med övervaknde fader o vilande moder ! Myskankor är det ! Fadern heter Kalle ! Och kommer alltid sättande  när man kallar på honom ! Skrockar o viftar på  sjärtfjädrarna ! Rumpan rör sig i ett ! Och fotot är taget på Hembyggdsgården !
 Och även på hemvägen kan man hitta vackra bilder ! Och när jag tittar på dom just nu spelar jag Grekisk med Filoppos Nikolaou ! Det gör inte det hela mindre vackert ! Och alla bilder är tagna i Askersunds stad !
        
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0