Vem vet vad helgen har i sitt sköte ?

Bara en sån sak är ju spännande ! Det skulle väl vara tråkigt om allt vore utstakat och bl.a elände togs ut i förskott !
                 Det verkar som om det utländska planet som flög in över Gotland, svenskt luftrum, var från Usa !? Oj vilket ramaskri det skulle blivit om  planet var Ryskt ! 
          Och oavsett Israel, judar o bosättare så verkar Hamas vara populärast i Sverige ! Undrar om ISIS, talibanerna , Al Quida , Boku haram, Hizbollah m.fl. ochså är det ! Alla här uppräknade står ju på terroristlistan ! För min del anser jag dessa fundamistiska extrema organisationer vara ett större hot för muslimska folket än Israel som om dom inte fått hjälp av USA hade varit förintat för länge sen !
         Nu är det ju bara nästan en månad kvar till svenska valet ! Försöker man läsa in sig på fakta så begriper inte jag hur oppositionen skall få ihop det ! Men en gammal politiker har ju uttryckt när den nuvarande största partiets ledare blev vald att det var bra för Sverige, Europa o Världen ! Är det sånt som kallas för självinsikt ? Vi har ju en potentat som sa " att det kändes som en statskupp " när den dåvarande regeringen förlorade valet 2006 ! Det där hörde jag i radion ! Långt regeringsinnnehav kan tydligen leda till nån slags " maktfullkomlighet " Det var ju lätt o regera när det bara gick uppåt för Sverige o senare delar av världen efter kriget !
   I morgon går ju V-75 på Rättvik ! Och jag själv skall avlösa svågern en månad på Hjo-tipset som jag kallar det ! O då blir det ju ett större tips att sätta ihop ! Inte så små som jag själv gör !
           O vi avslutar med några vackra bilder från dagens motionsrunda ! Dom är inte svåra att hitta i Askersund o tål gärna att upprepas !
 
 
 
 
  Det här fotot är taget från hamnen ! Och som det sagts innan så är lilla Askersund en båtstad ! Och båtarna finns på andra ställen ochså !
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0