Det har varit full fart på " guben " !

Och boulen är nu avslutad för året ! Jag blev bäst när vi räknade ihop samtliga resultat från matcherna ! Inomhus ! Och fick chocklad som pris ! Man skall ju inte förhäva sig i det här landet ! Men detta klarar väl Jante av !
            Och sen blev det handlande ! Men ingen julmat ! Det är ju 8 dar kvar till julafton ! O har ju inte så mycket att inhandla ! Har ju enmans hushåll !
          I morgon kommer ju systrar o svågrar från Hjo ! Om vädret håller ! Och jag har meddelat dom i södern på facebook att jag svabbat golven efter bästa förmåga ! Hoppas min städning godkännes !  :) En gör så gott man kan sa igelkotten när han hoppa av skurborsten !
          Vädret ja ! Verkar som läget är svårbemästrat för dom som vet hur det blir om hundra år  ! Prognoserna ändrar sig ofta ! O plötsligt var det ostvindar ute såg jag när jag cykla hem !
          För mig är det fullständigt klart varför man skuldbelägger Alliansen för allt möjligt ! Från regeringen o massmedia ! Skall till varje pris splittras ! Skulle Alliansen sagt till Sd att dom skulle rösta på den rödgröna rörans förslag istället ! Och hade dom gjort det hur hade det hörts då i media ! Även ifall jag inte röstar på Sverigedemokraterna så är dom ju lagligt demokratiskt inröstade i riksdagen ! Och ju mer det älts över dom desto mer röster verkar dom få, tyvärr !
            Idag läste jag om Talibaners hemska dåd i Pakistan ! På en, mot en skola ! Känner för etniska minoriteter  i världen ! Har aldrig gjort nån hemlighet av detta ! Går igen i min musiksmak bl.a. Men de minoriteter av fanatiska fundamentalistiska  islamister som Isis , Boko harem, Hamas,Talibaner, Al Quida celler mm hemska sammanslutningar ! Usch ! Dom drar skam över övriga muslimer i världen ! Även över majoriteten av flyktingar i Sverige !
      
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0