Jaa, vem tycker inte om att få besök från Hjo !

 Och när det är ens systrar o svågrar så är det ju inte dåligt ! Och av tradition så åt vi hämtade pizzor från närliggande spelhåla ! Med då severing av pizzor o annan mat ! Som ägs av bröder med rötter från Libanon ! Och dom smaka bra som synes ! Syster Elisabets hundar var ochså med men parakiten Kalla satt på sin bur i köket o studerade dom och övriga sällskap ! Utan o flaxa runt av rädsla !
  Och trevligt hade vi med god stämning ! Jaa, man har ju som sagt inte bott så nära dom med få undantag sen min skolgång och flytt hemifrån avslutades  ! Hjo betyder ju mycket för oss ! Vi tillbringade ju våran barndoms somrar där ! Och min syster Elisabet bor sen min mors död i början på 90-talet i den uppfräschade sommarstugan ! 
              Jaa, det var den rapporten från ett välkommet besök ! Vädret !? Detta intressanta vetenskapliga ämne blir ju som det blir ! Men prognoserna ändras ganska ofta ! Dom för nån vecka framåt ,t.ex. ! I morse när jag titta så var snöfallet som sagts bli på julafton på den svenske ändrats till juldagen !
 En amerikansk spår kallare väder med början efter jul ! Dett gäller alltså Askersund !
           När vi var och hämta pizzorna jag och min svåger Erland så var det glatt ute ! Ganska lömskt det där ! Omkring noll ! Och nu 16:45 är det 2 - C ute ! Och fortfarande väntar jag på den möjliga vintern i Europa som spåtts bli den värsta på 33 år ! Vi får väl se om de matematiska datoriserade mallarna får rätt !?
           Det var allt för idag ! Och i morgon blir det motion i natur efter 4 dars uppehåll ! Att cykla på motionscykeln i sängkammaren är inte lika givande ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0