Åter en intressant dag i sportens tecken !

        Det här är en bild från Kaukasus ! Den Georgiska delen ! Kaukasus är ju stort och bergen ovan Sochi gränsar ju till Georgien ! Och Ryssarna har ju en nationalpark ovan Sochi som Malkom Dixelius pratatde om i går på OS-kanalen ! Denna nationalpark är 2.623 kvkm stor så byggnaderna för OS lär knappast ha förstört den ! Det var ochså intressant att få reda på vilket djurliv det finns i parken och det skall bli roligt o se hur inplanteringen av leoparderna kommer att gå !
                När  sådana här  förutbestämda buffelhjordar riktas mot ett land som står i centrum för OS t.ex så får ju naturligtvis inget positivt komma fram ! " Gud nåde " den som vänder på myntet o hittar positiva saker !
            Jag för min del lider inte av " Rysskräck " ! Folket som står o viftar med sina ryska flaggor dömer inte jag ut ! Och Putin har väl efter dom omständigheter han lever under, en helt ny ordning efter kommunismens fall, ingen särskilt lätt uppgift att hålla ihop detta land som ändå består av 143 miljoner människor ! Det kvittar vem som vore ledare i denna nya demokrati, som tillkom genom Reagans och Gorbatjovs försorg !
                    Och dom som tycker att Sovjetunionen skulle kvarstått får stå för det ! Jag tänker inte ta några humanistiska poäng på att " tycka att Ryssland o Putin är förskräckligast i världen " !!!
               " Rysskräck " ! Det finns andra länder som " spridit skräck i världen " !
         Och vinner jag mycket pengar då tänker jag följa med på en resa i Kaukasus längs Sidenvägen ! Och  "krama om många människor " längs vägen ! För människor är vi alla under olika omständigheter ! O lyssna på deras musik under vägen !
                Resan ingår i mitt symboliska tänkande ! Men tänkandet kan ingen ta ifrån mig ! Men så pigg o " äventyrslysten som jag är " ..Ingenting är omöjligt ! Men man får ju ha hjälp av " Fru fortuna "
           Och jag tycker när jag ser till historien och nutiden att världen har bättrat sig ! Men i " negativismens Sverige t.ex blir man väl betraktad som inhuman om man tycker det " !?
          Och nu har jag tittat på dagens OS-program ! Det blir bl.a sprintkvall, semifinaler o finaler ! Och det gäller då förståss längdskidor !                   foto Commons Wikimedia .
       
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0