Det blir det den här veckan !

 Storstädning är väl att ta i ! Men ordning o rent vill även jag ha ! Både när det gäller mig själv o lägenheten ! I veckan går jag igenom lägenheten o på fredag går doktorn igenom mig !
                Idag, i eftermiddag,  eftersom det är tisdag ,blir det ju kafeet med kompisar. Pensionärskompisar ! Och nu på kvällarna blir det till att titta på Studio Sojti kl 20 ! I trean ! Det kan ju vara en bra uppladdning innan det börjar på fredag ! Redan på lördag börjar ju längdskidåkningen ! Damernas skiathion går kl 11 ! 
                              Även för en äldre gentleman gäller följande tes !
            " ATT VÄNTA PÅ EN
              GLÄDJE ÄR OCHSÅ EN
              GLÄDJE. "
              Gotthald Ephraim Lessing
              Tysk filosof, 1729-1791       Från dagens Nerikes Allehanda !
      Det är bra att bli  "bekräftad " ibland ! Och jag väljer bl.a. denna tes !  Med fötterna på jorden o armarna mot himlen ! Och att få leva är en sorts  "ödmjuk påminnelse" ! Oavsett....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0