Det var så det började !

För flera år sen ! Mitt intresse för den grekiska vackra musiken med Bysantinska anor bl.a. !
Det började med att jag upptäckte den grekiska sångerskan Haris Alexiou ! Jag skulle kunna ge henne en stor kram för att hon förde in mig på detta spår ! För det har ochså gjort mig intresserad av den grekiska musikens influenser från den tidiga medeltiden ! Och det är inte bara Grekland det handlar om ! Delar av Centraleuropa t.ex.
Och den serbiska sångerskanl Divna Ljubojevic sjunger oerhört vackra sånger som har mycket gamla anor från den Grekisk ortodoxa tidiga medeltiden ! Jag blev nästan salig när jag upptäckte henne ! 
                Smaken är ju som baken ! En del tycker om Lasse Stefans, jag t.ex. Haris Alexiou o Divna Ljubojevic !
 Och om ni vill lyssna på Divna så kan man leta efter Agni Partene t.ex.  Och glöm inte att denna musik har sitt ursprung i Grekisk ortodox kyrkomusik ! Från den tidiga medeltiden !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0