Grattis på er !

Ja, grattis Justina Kowalzcuk o Charlotte Kalla till första och andraplatsen i damernas 10 km klssisk !  Ni är två av mina favoriter när det gäller damenas längdskidåkning ! Och givetvis gratulerar jag Therese Jouhaug till tredjeplatsen ! Men jag tror inte norrmännen är nöjda med tredjeplatsen enbart ?!
      Kalla har nu 2 silver o har sagt nej till att åka sprint ! Nu diskuteras detta av experterna ! Kanske sprinten blev för mycket för Björgen t.ex ! Den som gapar efter mycket...o.s.v. !
         Sen pratas det om banorna när det gäller t.ex.skidåkningen ! Jag vänder på myntet o säger att det är fantastiskt att i solsken o mildväder på dagarna hålla dom i så fint skick ! Och valla har alltid betydelse, oavsett underlag !
                   Och vilken publik det är på tävlingarna ! Och det vinkas med flaggor öch är  tryck oavsett ryssar vinner eller inte ! Och som sagt underlaget är väl lika för alla som kör ! Det kanske är lättare o hitta rätt valla när föret är blött ? Än när det  ligger runt noll ?
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0