Precis vad jag ville läsa, o vad jag tycker ! Generellt sett !

Följande rubrik syntes på insändare idag på Nerikes Allehanda ! - Lyft fram allt det positiva i hemtjänsten- .
                   Jag försöker ju kämpa emot medias sätt att tackla saker o ting i Sverige ! Det är ju så här ! Är det något fel någonstans så dras det fram  "1 exempel av 10  dom 9 som fungerar skrivs inget om " ! Och det gäller allt i samhället just nu !  Tyvärr är det så att dagens makthavare är  " media, statsvetare o kulturelit "som kan avgöra ett val ! Vi kan ta det här med att ständigt ha olika valundersökningar ! Där man hela tiden har störst rubriker om partierna som ligger under 4 % spärren ! Och hur dåligt regeringen ligger till ! Sen kan det komma nått lite finstilt om att 16 % inte vet hur dom skall rösta i valet eller ej statistiskt säkerställt ! Det här  är ju ett "gammalt trick" ! Att ständigt komma med samma budskap, att ständigt " hamra in det i folks medvetande " !
            Tyvärr bildas det " buffelhjordar som man får med sig " Många insändare t.ex. visar stor  okunskap om hur det ligger till i verkligheten, i jämförelse med.... ! Och den ene  "partiledaren blir en ängel o den andre motsatsen " !
         Jag hoppas det är fler som " genomskådar denna  "hjärntvättning av ett folk " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0