Det var ju roligt att läsa !

Jaa, jag letar ju efter sådant som är positivt i Sverige ! Vad är ett rimligt samhälle ! Allting kan ju inte vara perfekt o jämställt ! Eget ansvar för saker o ting ? Ingenting ska kunna gå snett, alla skall vara lika nöjda ! Och det kan faktiskt vara skillnader på saker o ting ! Det finns mycket som är positivt i Sverige ! Men vad är det man inbillar folk !? Folk som är olika, inte bara när det gäller inkomst. Alla kan inte ha en PV 444 !
        I dag läste jag i NERIKES ALLEHANDA att ÄLDRE GER HÖGT BETYG TILL VÅRDEN ! En brukarundersökning i henvården och på vård-och omsorgsboenden av Örebro kommun.Och följande sades av en Förvaltningschef -Jag vill inte på något sätt säga att entreprenörerär är sämre än oss, för vi har ochså en del som ligger lite lågt ! Jaa, det var många som var nöjda i undersökningen , 90 % med hemvården , totalt och med vård -och omsorgsboendet 82 % !
            Nu finns det ju alltid människor som inte är nöjda av olika anledningar ! Att vara nöjda kan  människor vara utan att allt måste vara perfekt. Men det finns dom som hittar det minsta fel på allting och som då inte är nöjda ! Det där har med människors olikheter att göra ! Och värderingar därefter !
             Vad jag menar är att det finns dom som är nöjda och förstår att en del inte kan funka till 100 % ! Varken i Sverige eller i äldrebooendet !
          Om det mesta är bra i min värld så hänger jag upp mig på det ! I stället för att leta efter fel på det som är i minoritet ! Och det är väl lika viktigt att framhålla det som fungerar i sin helhet. Och att det fungerar i sin helhet betyder inte att allt måste vara perfekt ! Vi rör oss väl inte i ett samhälle med robotar, som är programmerade på samma sätt !
           Och jag själv ? Har inget perfekt liv ! Men ett sånt pass bra liv att jag är nöjd i det hela ! Och idag , i em skall jag gå ner i stan och sjunga tillsammans med vår lilla kör i SPF ! O pulsa i snön utan att " svära ve o förbannelse " ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0