God morgon på er !

Det är ju måndag som sagt ! O då blir det temperatur från kalla platser ! Oavsett domdagspredikningar eller inte så så är dom en motpol till dagens fixering vid  " nån grad hit eller dit i värmeökning för nån dag" !
             Jag kan i sammanhanget nämna att för en stund sen svensk  tid var det + 22 C både i Melbourne o Sydney !!
          Och lågtrycks o högtrycks placering har stor betydelse för hur klimatet är  i världen ! Och då riktningen på vindarna genom samspelet !
            Och idag slogs det nytt köldrekord för  året, säsongen ! Karesuando i Lappland hade i morse - 42 C !
                Och då tar vi dagens temperaturer på mina utvalda platser ! Grise Fiord hade  -35 C, Nuuk -12 , Verkhoyansk -54 , Mc Murdo stn 0 C. Vostok är ju en rysk forskningsstation som ochså ligger på Antarktis, östra sidan, hade - 28 C !
                 Jaa, det var morgonens rapport ! Jag har haft en bra helg ! Och idag blir en ny spännande dag där jag genomför vad jag föresatt mig utan " gnäll om hur uselt allt är, både där o här " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0