Innan jag går ut o motionerar..

..så tänker jag på handbolls-em för herrar t.ex. Att Sverige o t.ex. Rysslands? lag befinner sig i en generationsväxling ! O så är det ju inom sportens värld ! Nu är det ju Spanien, Frankrike o Kroatien som t.ex. har befälet !
          Och nu är det väl inte mer än 14 dagar till dess OS i Sotji börjar ! O det kan jag ju se ! Har ju tv 3 o tv 10 på kabelnätet ! Som ingår i hyran ! Och jag hoppas att OS inte utnyttjas av " nån kulturell elit " som skall politisera spelen eller utnyttja dom på annat vis ! Och att klåfingriga fanatiker håller sig borta från " avtryckarna " ! Låt idrottsmännen tävla i fred oavsett olikheter som människor ! Och kulturella bakgrunder ! Låt bli att " duktigpeka" över dom ! Och dom som gör detta är vill inte intresserad av tävlingarna ! Utan av att visa hur humanistiska dom är som kan utnyttja sporten i egna syften ! 
             Sport förenar människor liksom musik ! Håll fingrarna borta och låt musik o sport förena i stället för att förstöra sådana evenemang !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0