Prestige jaa !

Prestige o lobbyism ! Jag hörde i radio att media i Sverige får mer o mer betydelse för utgången av ett val. Det där har jag skrivit om för länge sen ! Och för att inte fastna i alla " fällor " så gäller det att vara påläst. Och eftersom media säljer mer ju  "mer elände dom kan hitta o glömma det som är positivt i ett land " så påverkar dom ju ett val ! Och i dagens mediasamhälle går en röd tråd, här skall minsann bli en ny regering !
          Prestige har det ju gått i klimatdebatten ! Dom vetenskapsmän/ metereologer/klimatpaneler och medhängande journalister/ politiker som bestämt sig för " elände 50-100 år fram i tiden " letar ju bara efter de negativa o vill inte skriva om något som motsäger detta eller förbättrats ! 
           Människosläktet är tydligen sådant att  "negativism o domedagspredikningar " går hem mest ! Det som är bra i Sverige o förbättrats i världen går inte hem !  
             Media i Sverige har ett stort ansvar att balansera debatten i landet ! Att även plocka fram positiva saker i Sverige o Världen ! Men media har redan bestämt sig ! Ny regering, allting just nu är elände !
                När det gäller det här med prestige ! Vem myntade uttrycket " den Arabiska våren "  ? Kan man påstå att folket i t.ex Syrien fått det bättre ! Nu pratas det ju inte om att skicka missiler mot landet längre ! Är det sen man kom underfund med vilka som understödjer revolutionärerna ! ? Och när man hör ordet revolution blir åtminstone jag misstänksam ! Och Egypten är ju tillbaks på ruta ett igen ! Vilka var egentligen " nätrevolutionärerna " ?
               Jag går inte på allt ! Jag vänder ständigt på myntet och är påläst, Därför är det inte svårt att stå för vad man tycker !
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0