Jag måste visa några mobilbilder till !

   Vad säger man ! Alla tiders blir dom på denna min blogg, som sagt ! Taget från strandpromenaden !
                           O här har vi då hamnen ! Blå himmel , kyrka o hamn ! Toppen !
  Och här har man kommit en bit norr om hamnen på väg hem norrut ! Dagens motionsrunda gick alldeles utmärkt ! Varmt ? Jaa, men jag har varit med om sån här värme många ggr i mitt 76-åriga liv ! Och då hörde jag inte ordet extrem !!!  Jaa, hur skall vi få vädret i Sverige o övriga Världen LAGOM så det passar alla ! Kanske nått parti i Sverige kan fixa det ! Partiet " som gillar stadsjeepar o går upp o ner efter ozonhålets storlek "  ?
        För övrigt så blir det en titt på V- 75 tipset på Bollnäs ! Bara inte hästarna får värmeslag ! Tänk om favoriten stupar innan mållinjen !  Men dom verkar tåla värmen rätt bra har jag förstått !
             Och sen varnas det om åska från en vädersajt, över bl.a. Askersund söndag, måndag ! 73 % chans på söndag o 53 % chans på måndag ! Men vädersajterna är inte överens om det, inte i morse varje fall ! Men hur vädret blir 2100 verkar alla meterologer, vetenskapsmän vara överens om ! Och åska har det varnats för över Askersund sen i april ! Har bara varit med om ett, i närheten ! Ibland har då denna sajt ochså räknat ut att det t.ex.är 3 % chans att det blir åska i Askersund  ! 1 % chans såg jag en gång ! Kunde man inte ha lite stand up komedi över detta ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0