Det här med sportintresset !

     Det här fotot är inte från SM i Luleå men nån liknande bild därifrån har jag i huvet av Mora-Nisse !
Jaa, jag glömmer aldrig när jag satt på 40- o 50-talet o lyssnade tillsammans med min far på Sven Jerring o senare Lennart Hyland på radion ! På olika sportreferat ! Kunde vara Vasaloppet eller nån fotbollslandskamp eller vinter-Os ! O inte blir livsglädjen o entusiasmen sämre av när man kan minnas detta t.ex. ! Och ett minne för livet när det gäller sport är när jag och min far utanför Luleå, på 50-talet såg Sm i skidåkning, ett lopp där Moranisse vann ! Kan se honom framför mig än idag när han kom åkande i sin röda toppluva ! Han vann förståss !
          Och man lever ju verkligen i nuet ochså med hjälp av idrotten ! Direktsändningar mm. ! Men som sagt, att bara ha sport som krydda, hade varit torftigt ! Men en mix av livets kryddor ! Det berikar min livsglädje o entusiasm !
                    Och själv sportar en ju ! Längs strandpromenaden i Askersund t.ex. ! Och i korpen förr i tiden. !
    foto från Wikipedia !
         
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0