Det var ju den bästa matchen hittills ! ?

Den mellan Tyskland o Nigeria ! Som slutade 2-2 ! Jaa, kul Vm tycker jag ! Och föredrar att inte pekfingra mot landet Brasilien som sådant o blanda in politik i det hela ! Sändningarna är bra o publiken entusiastisk ! Tyvärr verkar det som sporten utnyttjas av dom bl.a.som inte ens förstår att ett land på 190 miljoner innevånare kan ha problem o dras med ! Jämställdhet o orättvisor ! Visa mig ett enda land i hela världen där det inte finns !
      Och nu i morse så såg jag att USA o Portugal spelat oavgjort, 2-2 ! Usa har inte förlorat en match ännu ! Liksom Tyskland ! USA o Tyskland har 4 poäng , Ghana o Portugal 1 poäng !
            Stora länder inom fotbollsvärlden riskerar o åka ut innan åttondelsfinalerna ! England o Spanien har ju redan åkt ut så att säga ! Jaa, mycket intressant VM ! Fotbollen verkar ha " jämnat ut sig " ! 
               Joo, jag vet ! Nu kommer det att skyllas på värmen o luftfuktigheten ! Jaa, kanske det är " växthuseffektens fel " ? Men den lider vi inte av i Sverige just nu iallafall ! Det har varit kallare än normalt de senaste 9 dagarna enl. SMHI ! O det har vi ju facit på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0